CINCI INTREBARI PENTRU … ALIN MARGINENAN

1. Care ar fi plusurile și minusurile acestui sezon competițional al Campionatului Național de Raliuri? Care crezi că a fost cea mai bine organizată etapă?
Alin Mărginean
 : Având în vedere că am lipsit 6 ani din activitatea competițională, pot spune că am avut tot timpul pentru a monitoriza ce se întâmplă, dar mai ales ce nu se întâmplă în CNR. Este clar că participarea piloților străini în CNR crește cota și așa scăzută a campionatului, în comparație cu campionatele similare ale țărilor vecine. Sunt de acord cu afirmația colegului Tomi Abraham, cum că ar trebui să avem de a face cu un clasament open și unul național, începând cu 2009. Este normal să fie așa și ar trebui să reflectăm asupra acestui lucru. Așa zisa mediatizare este mai mult praf în ochii participanților la acest campionat, mai ales când știm cu toții că „ne vedem pe sticlă”  numai dacă suntem în grațiile acestor producători (evident, mai există o grămada de sportivi după locurile de podium). Cred că Raliul Hunedoarei și mai ales proba specială de la Raliul Avram Iancu au polarizat atenția cea mai mare în acest an competițional. Totuși, insist și afirm cu toată sportivitatea că acest campionat este mai mult un campionat de viteză pe traseu montan pentru foarte mulți colegi, datorită repetărilor, an după an, al acestor probe. De aceea, susțin cu tărie cele afirmate de către Marco Tempestini, cum că raliurile de macadam ar trebui să fie limba oficială în România. Avem condiții și posibilități pentru a provoca astfel de show-uri, de care ne plângem atât. Totul este la îndemâna noastră, doar voința ne lipsește, atât nouă, cât și celor două federații, aflate într-o eternă dispută și care ignoră eforturile noastre financiare și pe cele ale partenerilor noștri. În încheierea acestui subiect reafirm faptul că, în opinia mea, verificările tehnice efectuate înaintea etapelor de raliu sunt făcute de mântuială!!! Nu se verifică acele componente care pot mări, cu ușurință, „performanțele” mașinii, fraudând competiția sportivă. Nu se acorda interes în a încerca stoparea eventualelor fraude în acest sens, pentru că pe nimeni nu interesează și este o cale greșit aleasă! Susțin nominalizarea a 2-3 agenții, care să se ocupe de această problemă, urmând ca în anii viitori să ajungem la nominalizarea unui singur partener pentru că, în prezent, nu există o firma/companie care să aibă o asemenea experiență la noi în țară.

2. Anul trecut Claudiu David a concurat în Campionatul Mondial. În acest an Napoca Rally Team a fost prezentă în Sardinia și Finlanda. În competițiile de circuit avem câteva nume promițătoare – Marinescu, Mihăescu, Sechelariu. În Campionatul Național de Raliuri și-au făcut apariția piloți din Finlanda, Ungaria și Italia. Asistăm la o internaționalizare a automobilismului românesc?
Alin Mărginean
 : Cred că participarea unui număr cât mai mare de sportivi români în competiții automobilistice internaționale ne onorează și ne obligă în același timp. E păcat că, din nou, presa nu mediatizează aceste lucruri, care sunt poate premiere naționale. Ne scăldăm într-un fotbal mediocru, care „fascinează” atât de mult încât nu se observă talente și rezultate notabile și din alte sporturi. Cred, că este și vina noastră pentru că, fiind principalii actori ai acestui campionat, nu impunem noi reguli în acest sens. Având în vedere sumele extraordinar de mari investite în materialul de concurs, antrenament, service, recunoașteri, etc, cred că ar trebui în acestă pauză competițională să reflectăm și să acționăm.
 
3. Care au fost pentru tine APOGEUL și PERIGEUL – momentul de superlativ și momentul cel mai slab – în acest sezon?
Alin Mărginean
 : Consider că în acest campionat am debutat (eu) ca și o găină beată, pentru ca spre sfârșit să începem o ascensiune calitativă a evoluției în campionat. Reșița cred că a reprezentat prestația noastră cea mai slabă, iar Raliul Avram Iancu, mai ales datorită introducerii de probe noi, a fost apogeul evoluției noastre în acest an. Sincer, nu înțeleg de ce în cazul raliurilor pe macadam nu putem avea parcul de service în centrul orașului? Murdărim orașul? Atunci trebuie organizat un punct de spălare a mașinilor la intrarea în oraș și atunci mai facem un pas în optimizarea mediatizării acestor evenimente.

4. Cum vezi implicarea sponsorilor alături de organizatori și separat de concurenți în 2008? Cum ai perceput implicarea mass-media?
Alin Mărginean
 : În opinia mea, numai atunci când vom fi pe deplin mulțumiți de cadrul competițional oferit, de imparțialitatea arbitrilor, de ignorarea statutului de „vedete ale campionatului” în detrimentul avantajelor și intereselor proprii, sponsorii ne vor urma în aceste competiții. Cum să convingi un sponsor să-și cheltuie bugete importante atunci când nici măcar tu nu ești convins de transparența și obiectivitea deciziilor federale? Totuși, toți facem aceste sacrificii, iubind acest sport. Cred că la anul vor apărea sponsori noi, pe care cu greu, în continuare, o să-i convingem să fie alături de noi dacă nu facem ceva la capitolele la care m-am referit mai înainte.

5. Ce va fi în 2009, în plan general și în plan personal?
Alin Mărginean
 : În privința campionatului 2009, doresc să fie cât mai multe raliuri de macadam, iar cât mai multe dintre ele să aibă probe noi. Doresc să fie o întrecere sportivă, fără fumuri. În ceea ce privește echipajul Mărginean/ Dumbrăvan, cu ajutorul lui Dumnezeu vom încerca să încurcăm cât mai mult calculele și socotelile în partea de sus a clasamentului. Vreau să mulțumesc pe acestă cale familiei, care a decis să-mi fie alături la aceste competiții. De asemenea, mulțumesc public echipei mele de asistență, condusă de distinsul Văru’ Nicu, care m-au ajutat, înțeles, încurajat și propulsat în această evoluție ascendentă a noastră. În încheiere, aduc mii de mulțumiri partenerilor noștri de anul acesta, dar mai ales lui <<Gelu’ Fotomodelu’>>, copilotul meu, care a crescut presiunea asupra mea de la o etapă la alta (vezi macadamul de la Cluj) și căruia promit că-i voi trimite un mare bax de Faringosept de Crăciun, drept mulțumire pentru răgușelile la care l-am supus, mai ales pe virajele de 3 și 4… Salutările mele cordiale tuturor colegilor și celor angrenați în această mișcare!

Romeo Tudorache @ rallyROM – Rail Media