„Nu știu alții cum sunt”, însă eu, la prima întâlnire cu bijuteria BMW, botezată după tipicul obicei teuton – scurt, tehnic, aproape enervant de matematic – M5, am retrăit câteva din momentele din nu foarte îndepărtata adolescență, când urmăream la TV, duminică de duminică, serialul Star Trek.
Dacă ți-ai dorit vreodată să testezi pe propria piele senzațiile încercate de Căpitanul Picard, când atingea insigna de pe piept, rostind cu minunatul său accent britanic formula magică „Engage”, ei bine, atunci și doar atunci, M5 este pentru tine.
Am testat o astfel de “navă” într-o conformație de elită: motor de 5 litri, un V 10 veritabil cu motor aspirat. Pentru a pune în valoare această forță, am avut la dispoziție 400 CP care, accesând butonul POWER, se transformă “într-o navă cu două inimi”, ajungând la 507 CP. Și atunci, am încercat să-i întrebuițăm puterea, solicitând-o.
Am făcut acest lucru în timpul recunoașterilor pentru raliul de la Cluj și pot spune, cu rușine, că mai mult timp am petrecut rulând această mașină pe traseul Cluj-Turda și în Faget, pe vechea probă specială de asfalt, împreună cu Gelu Dumbrăvan, copilotul meu, cu care am apucat să parcurgem programul recunoașterilor pentru acest raliu numai de două ori… atât de fascinați am fost de mașină.
În trafic, de la distanță, designul oarecum clasic estompează elementele de detaliu și maschează uzina care se ascunde sub caroserie. Odată urcat însă la bord, după închiderea portierei, odată învăluit de aerul exclusivist pe care această mașină îl radiază, degajarea de mediul înconjurător este deplină. În acest sens, constructorul a avut grijă să echipeze mașina într-un mod absolut exclusivist. Atât bordul, cât și tapițeria pavilonului mașinii sunt din piele, respectiv piele întoarsă. O senzație de VIP!
Pilotând mașinăria am fost învăluit și copleșit de multitudinea echipamentelor ce te asistă când o conduci: sistem de reglare al suspensiei asistat electronic care-ți permite să ajustezi comportamentul amortizoarelor, inclusiv în funcție de viteza de abordare a virajelor cu ajustări de la Confort la Medium și Hard.
Noi am probat aceste opțiuni și vă asigur că le veți simți atunci când veți conduce această mașină într-un ritm mai sportiv.
Pe lângă posibilitatea schimbării vitezelor din volan, am fost pur și simplu impresionați de faptul că producătorul a prevăzut în echipamentele acestui model și o cutie de viteze “ce se adaptează practic stilului de condus”, un sistem de reglare în cinci trepte asupra schimbării rapoartelor cutiei, dar având la dispoziție 7 + 1 trepte de viteze!!!
Consider ca M5 este și o mașină care i se destăinuie numai unui cunoscător. Nu este genul de mașina cu un look agresiv, dar îndrăznind să analizezi detaliile acesteia, descoperi forța și dinamismul ce-l poți avea pilotând o astfel de mașină.
Rezumând: dacă ai urcat până în acest moment în cea mai exclusivistă mașină, atunci trebuie reținut: M5 este peste! Dacă ai fost nevoit vreodată să faci manevre bruște și ai avut impresia că ești la volanul celei mai stabile mașini, atunci mai repetă o dată: M5 este peste!
O bijuterie high-tech pe patru roți, într-un confort debordant! Urcă! Pornește și ascultă motorul! Turează! Trage aer în piept! Treapta întâi și la drum! Doar așa vei descoperi superlativul plăcerii de a conduce!